Matagalls des de Sant Marçal Montseny

Matagalls desde Sant Marçal Montseny

El la ascensió al Matagalls travessarem la fageda de Matagalls, el Coll Pregon (curiós serral desproveït de vegetació enmig de l'exuberant fageda).

Les vistes des del cim són esplendidas: Viladrau, el Montseny i en dies clars pot arribar a versa la serralada de Montserrat i el Pirineu, des de la serra del Cadí al Canigó passant per les serres prepirinaicas.

El cim és arrodonit i poc definida i presenta un costat nord bastant escarpado i enriscado, mentre que el vessant meridional és de poc pendent i de formes ondades.

En el Matagalls hi ha instal·lada una creu de proporcions destacables que la gent de Viladrau ha anat renovant cada vegada que les inclemències del temps l'han anat destruint. La primera data de 1840 i s'atribueix la pare Claret.

Aquest itinerari parteix de Sant Marçal del Montseny i segueix un tram del GR 5.2, la qual cosa implica que la sendera està perfectament indicat i no té perduda alguna.

Per arribar a Sant Marçal del Montseny, des de Barcelona prenem l'A7 direcció a Girona. Agafem la sortida 11 adreça Sant Celoni. Una vegada en aquest municipi prenem el desviament cap a Santa Fe del Montseny que es troba a uns 18 Km. Seguim aquesta carretera fins a arribar a Sant Marçal del Montseny, uns 7,5 km més,  on hi ha un petit pàrquing just des del qual comença l'ascensió.